5 minut čtení

Kdo si nasadí korunu Vládce Karaku?

Začátkem října vychází první rozšíření druhého dílu Karaku, které přináší celou řadu novinek – zejména však vyšší interakci mezi hráči díky nové roli Imperátora. Na co všechno se těšit? To vám prozradíme v našem preview!

Hry
Kdo si nasadí korunu Vládce Karaku?

Vládnout může jen jeden

Neúnavné útoky armád nestvůr mohou lidé odrazit, jen když se sjednotí pod praporem jediného vládce. Co ale s tím, když si všichni hrdinové myslí, že koruna by nejvíce slušela právě jim? Režim Imperátor představuje novou roli Vládce karaku. Korunu si může nasadit ten z hráčů, který nejvíce přispěje k odražení útoku nestvůr na novém typu dílku krajiny – trhlině. 

Ale pozor – s velkou mocí přichází velká zodpovědnost. Vládci je třeba platit daně – proto kdykoli některý z ostatních hrdinů něco postaví nebo cvičí nové oddíly, musí Imperátorovi platit daň v podobě surovin. Imperátor má však za své poddané zodpovědnost, a proto naopak kdykoli staví budovy nebo cvičí oddíly on, postaví zároveň budovu nebo vycvičí jednotku i pro jiného hráče – a to zdarma!

Král je mrtev, ať žije král

Ještě zajímavějším bonusem než příjmy z daní je však unikátní kostka Imperátorovy gardy. Na té se nenachází žádná lebka, nelze o ni tedy přijít a navíc mohou štíty Imperátorovy gardy ochránit i další oddíly před smrtí. Ten, kdo je na konci hry držitelem koruny navíc získává 1 bod navíc.

Není tedy divu, že na korunu si brousí zuby všichni hrdinové. S rozšířením Imperium se konečně budou moci hráči Karaku 2 utkávat mezi sebou. Současného Imperátora totiž mohou ostatní hráči napadat ve snaze mu korunu uzmout a postavit se do čela lidského odporu namísto něj.

Čtyři navrátilci a jeden nováček

Dalším významným aspektem rozšíření, které významně oživí hru, je pět nových hrdinů. Čtyři z nich – zlodějku Aderyn, kouzelníka Argentuse, barbara Valduka a lovkyni Kirimu – už můžete znát z prvního Karaku a jeho rozšíření, zatímco samuraj Saigo je v sestavě hrdinů úplným nováčkem. I když, jak se to vezme – samuraj byl totiž součástí raných verzí prvního Karaku, ačkoli se ve finální verzi nakonec neobjevil.

Každý z hrdinů přináší do hry něco svého – lupička se tak podobně jako v prvním díle může vyhýbat soubojům a navíc může cvičit oddíly v lesích, čaroděj nemusí odhazovat svitky s kouzly a dokáže přesouvat armády nestvůr po herním plánu, barbar provede silný útok, když mu padnou dvě lebky a může utržit zranění namísto ztráty oddílů, lovkyně se rychle přesouvá po herním plánu a je silnější proti již odhaleným nestvůrám. A nováček samuraj? Ten se specializuje na lučištníky – smí znovu házet jejich kostkami a střelnici postaví okamžitě a zdarma, jakmile postaví své město.

Na první zákazníky, kteří si u nás Imperium předobjednají a nebo zakoupí po vydání navíc čeká promo hrdina Minimus, který je zcela unikátní – nestaví město, ale místo toho na herním plánu buduje kaple, ve kterých může cvičit oddíly a mezi kterými se může teleportovat. Když postaví všechny, zásadně navíc oslabí Temného generála.

Goblin, kamenožrouti a Pán času

Mezi zbylé novinky se pak počítají dva nové typy nestvůr – duchové, kteří poskytují kouzlo požehnání a zejména pak Pán času, který hráči dává novou kostku, jeho přízeň je ale vrtkavá a kostka může snadno změnit majitele. Kromě již zmiňovaných trhlin v rozšíření naleznete ještě dva nové typy dílků krajiny – jeskyně goblinů a doly kamenožroutů. Tyto dílky představují v podstatě nekonečně se obnovující armády nestvůr, což brání situacím, kdy měli někteří hrdinové v některých partiích problém překonat nízké úrovně slávy, protože na herním plánu nebyl dostatek slabších armád nestvůr.

Karak 2: Imperium je rozšířením, které vašim partiím Karaku 2 dodá novou dynamiku. Vychází 3. října a předobjednat si jej můžete už teď. Figurky nových hrdinů budou následovat někdy v prvním čtvrtletí příštího roku.

Text: David Rozsíval


Naposledy přidané

Nahoru