Kouzelné čtení slaví 10. narozeniny – k nákupu nad 770 Kč dostanete v košíku knihu, mluvicí dětský metr, komiks nebo hru ;)
Chci dárek
6 minut čtení

Mám štěstí na super tým lidí, říká vedoucí prodejny Albi na pražské Floře

S Janou Vondráčkovou o tom, že i ten nejbizarnější požadavek zákazníka se dá vyřešit s lehkostí. Pokud vás práce baví.

Co se děje v Albi

„V podstatě jsem se do Albi nacpala sama,“ směje se Jana Vondráčková, která na pozici vedoucí prodejny Albi pracuje už deset let. Za tu dobu se naučila nejen vést tým lidí, ale i zpracovávat nevšední přání zákazníků. „Někdy po nás lidé chtějí víc, než jim můžeme splnit. Mám ale štěstí na skvělé kolegyně, takže i když přijde nějaký bizarní požadavek, s lehkostí z toho vybruslíme.“

 

Povězte nám něco o svých začátcích.

Pracovala jsem naproti v prodejně hraček, kam chodila obchodní zástupkyně Albi. Vždycky když přišly nové hry a já potřebovala s nějakou poradit, tak mi všechno ochotně vysvětlila. Ohromilo mě, jaké má o hrách znalosti, a také to, že o Albi mluvila vždycky moc hezky. A pak se jednoho dne stalo, že naproti vyvěsili plakát, že se bude otevírat nová prodejna Albi. Okamžitě jsem se přihlásila, vzali mě a rovnou jsem dostala pozici zástupkyně vedoucí. Po půl roce jsem se posunula na vedoucí prodejny. 

 

Ptám se každého, kdo pracuje v Albi, tak se musím zeptat i vás: hrajete deskovky?

Máme je doma moc rádi. Navíc je to důležité i pro mou práci. Když je nebudu hrát, nebudu je umět lidem vysvětlit a prodat. Mám radši rychlé, dynamické hry. Nikdy mě neoslovily ty strategické, nad kterými strávíte klidně i celý večer. U nás doma je dlouhodobě oblíbená třeba Bobří banda, kterou se naučíte během chvilky, můžete ji hrát pořád dokola a neomrzí vás. Když máme víc času, sáhneme třeba po Catanu nebo Karaku. Teď navíc vyšlo jeho krásné pokračování Karak 2.

 

 

Co vlastně obnáší práce vedoucí prodejny? 

Nejenom že musím umět práci prodavačky a znát celý běh prodejny, ale také zajišťuji všechny objednávky zboží, dělám rozpisy směn, vystavuji zboží, školím personál, aby dělal to, co má. 

 

Je něco, co vás i po tolika letech dokáže vystresovat? 

Rozpisy. To je asi jediná věc, která mě dokáže spolehlivě rozladit. Když jsem začínala pracovat, byl všude dostatek zaměstnanců, a když někdo onemocněl, tak se v podstatě nic nestalo, protože jste vždycky měli náhradu. Dneska je všechno na doraz, nikdo nemůže platit někoho navíc, a když vám někdo onemocní, tak máte problém. A shánět brigádníky bývá náročné. Mám naštěstí super tým, ve kterém si vzájemně pomáháme a kupodivu ani moc nemarodíme. 

 

Co vás naopak na vaší práci nejvíc baví? 

Naaranžovat si prodejnu. Když přijde nové zboží, vy jej musíte někam nově umístit, předělat pár dalších regálů. Baví mě pak sledovat zákazníky, čeho si všímají a jestli se jim to líbí. Taky je moc fajn, když někoho obsloužíte a ten dotyčný vám přijde poděkovat. To mi vždycky dodá spoustu energie do další práce i pocit, že to nedělám zbytečně.

 

 

Pro Albi je důležitou hodnotou prozákaznický přístup. Co to vlastně znamená, co všechno může zákazník od Albi čekat? 

Platí u nás pravidlo, že by zákazník měl vždycky odcházet spokojený, ať už přijde vybrat dárek, nebo něco reklamovat. Snažíme se vše vyřešit v klidu a nabídnout smysluplné řešení. 

 

To chce asi pořádnou dávku trpělivosti…

My jsme na to dost připraveni. Vždycky se dá najít nějaká cesta, už se nám několikrát stalo, že přišli zákazníci rozčílení a odcházeli s úsměvem. 

 

Mají někteří zákazníci řekněme trochu bizarní požadavky? 

Mívají je dnes a denně (smích). Od začátku si tu budujeme obraz toho, že jsme na zákazníky hodní a vycházíme jim vstříc. Ale jsou chvíle, kdy ani my nedokážeme poradit nebo pomoct. Už se u nás sháněly hmoždinky, školní tabule na zeď a spousta produktů do domácnosti. Nedávno k nám přišel pán a chtěl mléko pro nedonošené kotě. 

 

To by mě vážně nenapadlo jít do Albi prodejny.

Mám pocit, že když někdo něco shání, ať už je to cokoliv, tak my jsme prostě první volba, kam se jdou zeptat. (smích)

 

 

Blíží se jaro, na co se v Albi můžeme těšit? 

Na různé dekorační předměty v pastelových barvách nebo po celý duben na Kvídovy produkty s 20% slevou. Přišly také nové polštáře v různých tvarech i barvách, které prostě máte chuť pomazlit.  

 

Kdybyste měla Albi popsat jedním slovem, jaké by to bylo? 

Vstřícnost. Ať už ze strany vedení směrem k zaměstnancům, nebo ze strany prodavačů k zákazníkům. 

 

Text: Viola Černodrinská  Foto: Archiv Albi 


Naposledy přidané

Nahoru