Blog

Novinky na jednom místě

Doprava v době koronavirové

Doprava v době koronavirové

Možná se právě chystáte k nákupu nebo k vám už míří Albi balíček a doma přemýšlíte, jak jej bezpečně převzít. Máme pro vás pár tipů, jak na to ;-).

Bezhotovostní platby

Chytré a hlavně bezpečné převzetí začíná už při objednávání - zaplaťte rovnou na e-shopu kartou online nebo zvolte platbu převodem. Minimalizujete tak čas převzetí zásilky i kontakt s kurýrem nebo s člověkem na výdejním místě.

Dobírka 

Nešlo to jinak a vybrali jste dobírku? Rozhodně to není na překážku, nicméně nemá cenu si nyní připravovat bankovky a mince, výdejní místa ani kurýři nyní hotovost nepřijmou. Pro převzetí zásilky budete potřebovat bezkontaktní platební kartu, nebo ještě lépe, platbu mobilním telefonem přes Apple Pay nebo Google Pay. Zásilku vám jinak dopravci nepředají. Opatření zavedla bez rozdílu Česká pošta, Zásilkovna i PPL. 

Správné údaje pro doručení 

Prosíme vás o vyplnění správných a kompletních údajů (adresa, telefonní číslo), aby vás mohl kurýr co nejjednodušeji zastihnout. Dvakrát překontrolované dodací údaje v košíku znamenají jistější doručení. 

Ochranné prostředky - roušky, kam se podíváte

Naše orouškované kolegyně a orouškovaní kolegové za zvýšených hygienických opatření balíček zabalili a předali orouškovanému řidiči dopravce. Přes orouškovaná depa se balíčky dostanou až k orouškovanému kurýrovi.

Při vstupu do výdejního místa (Zásilkovna, Česká pošta, PPL Parcel SHOP), případně při kontaktu s řidičem, proto prosím mějte také zakrytý nos a ústa (rouškou, respirátorem, šátkem, šálou aj.). Klidně se dovybavte i rukavicemi, preventivní opatření navíc jsou vítána. 

Při doručování zásilek zákazníkům v dobrovolné nebo povinné karanténě lze u PPL domluvit předání zásilky pověřené osobě, doručení na domluvený PPL Parcelshop, uložení na depu nebo předání zásilky na bezpečné místo, které si zákazník určí!

Doručování dle jednotlivých dopravců

Česká pošta všechny balíky bez rozdílu ukládá na svých pobočkách bez pokusu o doručení! Doba uložení je v současnosti prodloužena na 15 dnů (s možností až na 30 dní). Některé pobočky byly uzavřeny - prosím kontrolujte aktuální stav na stránkách České pošty!

Pobočky Zásilkovny fungují beze změn - jen jsou případně upraveny pro bezkontaktní předání zásilek. Pobočky neumožňují platbu v hotovosti.

Kurýři PPL doručují zásilky na zvolenou adresu - nedoručují do karanténou uzavřených míst. 

Oblasti uzavřené pro doručování

Z důvodu lokálních karantén jsou některé oblasti pro doručování uzavřeny. Zásilky v takových případech budou uloženy v doručovacích depech dopravců, kteří budou čekat na otevření doručovacích oblastí.

Karanténa se v současnosti týká oblastí v Olomouckém kraji a kraji Vysočina:

Uničov, Červenka, Litovel, Chudobín, Savín, Víska, Nová ves, Nasobůrky, Myslechovice, Střelice, Renoty, Dolní Sukolom, Horní Sukolom, Nová dědina, Dětřichov, Brníčko, Benkov, Unčovice, Tři Dvory, Rozvadovice, Chořelice a Kynice (Havlíčkobrodsko).

Aktuální informace od jednotlivých dopravců 

Všichni dopravci se snaží při doručování v současnosti dělat maximum. Aktuální informace a případné instrukce najdete vždy na jejich stránkách:

 

Moc děkujeme za váš zodpovědný přístup a těšíme se, až zas nastane doba bezroušková. Do té doby držíme všem palce při nedobrovolné karanténě a přejeme hodně zdraví. 

Albi